سه شنبه 5 آذر 1392ده گؤنده ریلیب
بؤلوم | گزارش و تحليل       یازار :  حجت الهامی
+0 به یه ن

حرفهاي بزرگ وكارهاي بزرگتر ، بزرگ مردان شهرداري!

فرداي ما 15آبان1392 -حجت الهامي

durnanews.ir

http://www.iraneconomist.com/files/fa/news/1392/5/24/17237_875.jpg

«بزرگترين لوستر شهري كشور در اورميه رونمايي شد شهردار اورميه گفت...»عنوان خبري كه جالب توجه مي نمود اما نمي دانم چرا در چند بار عبور  روزانه از اين ميدان متوجه اين كار بزگ نمي شوم با خود مي گويم بايد خبر گنده تر از خود لوستر باشد تا اينكه از روي كنجكاوي يك شب صرفا جهت نگاه دقيق به آن كار بزرگ و خبر گنده به ميدان انقلاب  مي روم در ميان كلكسيون لامپها و نورهاي رقاص دنبال بزرگترين لوستر كشور مي گردم عجبا هر چيزي در اين ميدان مي شود پيدا كرد بجز بزرگترين لوستر شهر و كشور و شايد هم قاره آسيا و دنيا ! يعني من آدرس را عوضي فهميده بودم ! اما بالاخره متوجه يك لامپ رشته اي جديد در آن ميدان شدم يعني اين را بزرگترين لوستر كشور مي گويند! يك لامپ حلقه اي با دم حلزوني ! گرچه شك دارم بتوان بر آن نام لوستر گذاشت اما به صفت و خبر بزرگترين لوستر كشور كلي خنديدم به قول كوچك مردي « هميشه آدمهاي بزرگ چيزهاي بزرگ مي خواهند.» لذا به بزرگ مردان كوچك پيشنهاد مي شود اين شاهكار بزرگ را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس هم به ثبت برسانند تا وجهه شهرداري اورميه بخصوص روابط عمومي و امور بين الملل آن جهاني هم بشود.

باور بفرماييد دنيا مبهوت اين كار خارق العاده و بي نظير شما مي شود شما بزرگان شايسته بزرگترين عناوين هستيد.

نصب بنرهاي بزرگ تبليغي و تعريفي،و نصب پرچمهاي بزرگ در اقصا نقاط شهر را جزو كارهاي بزرگ و پر افتخار مديريتي مي شمارند و  انصافا براي تعدادي بنر فروش و پرچم فروش بازار خوبي پيدا شده است و اورميه را شهر بنر و پرچم كه كرده بودند و حالا هم اضافه كنيد نصب لوسترهاي بزرگ را...در ادامه  آن خبر يكي از سازندگان آن لوستر گفته بود كه اورميه را شهر نور خواهيم كرد بنابر اين همشهريان منتظر ديدن لوسترهاي بزرگ و بزرگتر ديگري در ميادين و روگذرهاي جديد باشند در حاليكه كه كسي به فكر تامين روشنايي معابر در داخل و اطراف شهر نيست چونكه اين جور كارها به چشم نمي آيند و جنبه تبليغاتي ندارند.

اما چه مي شد به جاي كارهاي كم ارزش نمايشي و صرف هزينه هاي بيهودهمثل بنرزني و پرچم زني و لوستر زني...كارهاي واجب و اصولي انجام مي شد.همه جا زيرگذر و روگذر را براي حذف چراغ قرمزها در نتيجه روان شدن ترافيك اجرا مي كنند در فلكه مدرس ما با هاي و هوي روگذري مي زنند ولي چراغهي قرمز آن را از عدد 4 به 6 مي رسانند تازه وقتي متوجه نقص كار مي شوند ترافيك مسيرهاي مستقيم كنار روگذر و گردشهاي به چپ  را با راه بندي به خيابانهاي پرترافيك تر مدرس و شهريار انتقال مي دهند و ترافيك سنگين آن خيابانها را مضاعف مي كنند .

واقعا دست مسئولين محتم درد نكند ، خسته نباشند ديگر چه مي توان به اين مسئولان نابغه گفت جز اينكه لطف كنند به جاي چند پروژه يك پروژه كار كنيد اما درست كار كنيد!

آقاي شهردار ،آقايان شوراي شهر ،مديران محترم ! اكنون شما به بالاترن سطح مديريتي شهر تكيه زديد و ديگر نيازي به نامجويي نداريد لطفا كارها را تبليغي ، نمايشي و ناقص انجام ندهيد قبل از شروع كاري درست تصميم بگيريد و درست كار كنيد سرمايه هاي شهر محدود هستند لطفا آنها را هدر ندهيد. بي تعارف كار شما در فلكه مدرس هيچ تعريفي ندارد آن زمان كه زير گذر را از طرح اوليه حذف كرديد و كار مهندسي مطالعه شده را به اصطلاح ماست مالي كرديد اي كاش مي شد يك بنر بزرگ تاسف و نكوهش را در جلوي ساختمان شهرداري آويزان كرد!

آيا معلوم است اكنون در فلكه مولوي چه مي كنيد پس از  مدتها كار و صرف آن همه هزينه و اتلاف نيرو يك شبه طرح عوض مي كنيد و ستونهاي آماده بارگذاري و نصب روگذر شبانه تخريب مي شوند هزينه اين تصميمات ناگهاني و تغيير نظر در وسط كار را چه كساني تقبل خواهند كرد گناه اين مردم چيست كه به شما اعتماد كردند؟

درياچه اورميه كفن پوشيده و در حال احتزار است شهرداري اورميه براي نام خليج فارس جشنواره نقاشي برگزار مي كند خليجي كه هيچ مشكلي ندارد و سياسيون بي درد تنها بر سر نام آن جنگ زرگري راه انداخته اند.

با وجود جشنواره هاي متعدد و پر تبليغ كيش و قشم و ... ديگر هيچ نيازي به شهرداري اورميه باقي نمي ماند شما لطف فرموده به فكر مشكلات واقعي و حاد درياچه اورمه باشيد مطمئن باشيد نام خليج فارس هميشه فارس خواهد ماند و هر روز بيشتر از ديروز بر مشتقات آن مانند پرسي و پرشي و پرشيا ؛ پارسي و پارسه و پارسيان ،...افزوده و استخراج مي شوند .  

وبسایت خبری تحلیلی دورنا نیوز آذربایجان غربی